מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון?

מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון?

מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון: המדריך המלא לשמירה על בטיחות ובחירה חכמה

הצמיגים הם הדבר היחיד ברכב שמחבר אותו לכביש. תחשבו על זה לרגע – כל הכוח של המנוע, כל מערכות הבלימה המתקדמות וכל יכולות ההיגוי המתוחכמות תלויות בסופו של דבר בארבעה פיסות גומי בגודל של כף יד (פחות או יותר) בכל נקודת מגע. לכן, הבנה של מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון היא לא רק עניין של נוחות או חיסכון, אלא עניין קריטי של בטיחות. צמיגים תקינים מבטיחים אחיזה טובה בכביש, יכולת בלימה יעילה, יציבות בנסיעה ותגובה מהירה להיגוי. צמיגים שחוקים, לעומת זאת, יכולים להפוך את הנסיעה למסוכנת ביותר, במיוחד בתנאי מזג אוויר קשים כמו גשם או כביש רטוב. במאמר זה נצלול לעומק הנושא, נבין את הסימנים שמבשרים שהגיע הזמן להחליף, ונלמד צעד אחר צעד איך לבחור את הצמיגים המתאימים ביותר לרכב שלכם ולצרכים שלכם. המטרה היא שתצאו מכאן עם כל הידע הדרוש כדי לשמור על עצמכם ועל הנוסעים ברכב.

למה חשוב לדעת מתי להחליף צמיגים?

אולי נראה לכם שזה עניין פשוט, להחליף צמיגים כשרואים שהם כבר "קירחים". אבל האמת היא שהסיפור מורכב יותר. יש סיבות רבות וחשובות מאוד למה צריך לשים לב היטב למצב הצמיגים ולדעת מתי הגיע הזמן להחלפת צמיגים:

  • בטיחות מעל הכל: זו הסיבה העיקרית. צמיגים שחוקים מאבדים את ה"גריפ" שלהם – היכולת להידבק לכביש. זה אומר מרחק בלימה ארוך יותר (הרבה יותר!), סיכון גבוה יותר להחלקה, במיוחד בסיבובים או על כביש רטוב, ויכולת שליטה פחות טובה ברכב במצבי חירום. תארו לעצמכם שאתם צריכים לבלום בפתאומיות – צמיגים טובים יכולים להיות ההבדל בין תאונה קלה (או הימנעות ממנה לחלוטין) לבין פגיעה קשה.
  • ביצועי הרכב: צמיגים במצב טוב משפיעים גם על נוחות הנסיעה. הם מפחיתים רעשים מהכביש, בולמים זעזועים קטנים ומאפשרים נסיעה חלקה יותר. בנוסף, צמיגים תקינים, במיוחד כשהם מנופחים בלחץ האוויר הנכון, תורמים גם לחיסכון בדלק. צמיג שחוק או עם לחץ אוויר נמוך גורר התנגדות גדולה יותר, והמנוע צריך לעבוד קשה יותר כדי לדחוף את הרכב.
  • חוק ותקנות: נסיעה עם צמיגים שאינם עומדים בתקן החוקי (בעיקר מבחינת עומק חריצים) היא עבירת תנועה. בבדיקה שגרתית של המשטרה או במעבר טסט שנתי (רישוי), רכב עם צמיגים שחוקים לא יעבור את הבדיקה או שהנהג עלול לקבל קנס.
  • מניעת נזקים נוספים: צמיג שחוק או פגום נוטה יותר להיקרע, להתפוצץ (להתפנצ'ר באופן פתאומי ומסוכן) או לגרום לנזק לחלקים אחרים ברכב כמו חישוקי הגלגלים או מערכת המתלים עקב רעידות.

עכשיו, אחרי שהבנו עד כמה זה קריטי, בואו נצלול לסימנים הספציפיים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה ולומר לכם: "הגיע הזמן לבדוק את הצמיגים ואולי להתחיל לחשוב על החלפת צמיגים".

מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב? הסימנים שחשוב לשים לב אליהם

זו השאלה המרכזית בחלק הראשון של המאמר: מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב? התשובה אינה מוחלטת ותלויה בכמה גורמים. אין רק "תאריך תפוגה" אחד או קילומטראז' קבוע שמתאים לכולם. במקום זאת, ישנם כמה סימנים ברורים שצריכים להנחות אתכם.

1. עומק החריצים (ה"פרופיל")

זהו הסימן הנפוץ והברור ביותר לצורך בהחלפת צמיגים. החריצים על פני הצמיג נועדו לפנות מים ואלמנטים אחרים מהכביש ולאפשר אחיזה טובה. כשהצמיג נשחק, החריצים הופכים רדודים יותר ויותר, ויכולת פינוי המים יורדת משמעותית. זה מסוכן במיוחד בכביש רטוב, שם הסיכון לתופעה שנקראת "אקווה-פלנינג" (החלקה על שכבת מים בין הצמיג לכביש) גדל דרמטית.

איך בודקים?

לכל הצמיגים המודרניים יש סמני שחיקה (Wear Indicators). אלו גבשושיות קטנות הנמצאות בתוך החריצים הראשיים. כשהשחיקה מגיעה לגובה של סמני השחיקה הללו, זה אומר שהגיע הזמן להחלפת צמיגים.

בנוסף, תוכלו להשתמש במבחן המטבע. קחו מטבע של 2 שקלים חדשים (הוא מתאים במיוחד לבדיקה זו בישראל). הכניסו את המטבע לחריץ עמוק בצמיג כשהצד של הספרה "2" כלפי מטה. אם הצד התחתון של הספרה (החלק המרכזי התחתון של ה-2) נעלם בתוך החריץ, זה סימן שהעומק תקין יחסית. אם אתם רואים את כל הספרה 2 בבירור מעל החריץ, זה אומר שהצמיג שחוק וצריך להחליף אותו בהקדם. עומק החריץ המינימלי המותר על פי חוק בישראל הוא 1.6 מילימטר, וסמני השחיקה נמצאים בדרך כלל בגובה הזה.

נקודה חשובה: אל תחכו לרגע האחרון. גם אם עומק החריצים הוא בדיוק 1.6 מ"מ, האחיזה שלו כבר פחותה משמעותית מצמיג חדש. מומלץ לשקול החלפת צמיגים כשהעומק מגיע לכ-3-4 מ"מ, במיוחד אם אתם נוהגים הרבה בכבישים רטובים או בנסיעות מהירות.

2. גיל הצמיג

זהו גורם שרבים נוטים לשכוח או לא מודעים לו בכלל. גם אם הצמיג נראה חדש לגמרי מבחוץ ועדיין יש לו חריצים עמוקים כי לא נסעו עליו הרבה, החומר שממנו הוא עשוי (גומי ותערובות שונות) מתיישן ומתקשה עם הזמן. גומי ישן מאבד מגמישותו, נסדק בקלות רבה יותר ומאבד מיכולת האחיזה שלו, במיוחד בתנאי חום או קור קיצוניים ועל כבישים רטובים.

איך בודקים את גיל הצמיג?

חפשו על דופן הצמיג את קוד ה-DOT. זהו קוד ארוך הכולל אותיות ומספרים. ארבעת המספרים האחרונים בקוד ה-DOT מציינים את שבוע ושנת הייצור של הצמיג. לדוגמה, אם המספרים האחרונים הם 1522, זה אומר שהצמיג יוצר בשבוע ה-15 של שנת 2022. אם המספרים הם 0323, זה שבוע 3 של שנת 2023.

מה ההמלצה לגבי גיל הצמיג?

רוב יצרני הרכב והצמיגים ממליצים לבדוק את הצמיגים היטב לאחר 5 שנים מיום הייצור, ולשקול ברצינות החלפת צמיגים גם אם הם נראים תקינים מבחוץ. ההמלצה הגורפת היא לא להשתמש בצמיגים שגילם עולה על 10 שנים, גם אם נראים חדשים לחלוטין ונסעו עליהם מעט מאוד. הגומי פשוט איבד את תכונותיו הבסיסיות. ישנם יצרני רכב שממליצים להחליף צמיגים כבר לאחר 6 שנים.

3. נזקים גלויים לעין על דופן או פני הצמיג

לפעמים הצמיג לא שחוק מבחינת עומק חריצים וגם לא מאוד ישן, אבל סבל מנזק פיזי. אלו סימנים שדורשים החלפת צמיגים מיידית:

  • חתכים או קרעים עמוקים בדופן הצמיג: הדופן היא חלק פחות מחוזק בפני הצמיג, וחתך עמוק בה יכול לפגוע בשלמות המבנית של הצמיג ולהוביל לפיצוץ פתאומי.
  • בליטות או "ביצים" בדופן הצמיג: בליטה כזו מעידה על כך שהמבנה הפנימי של הצמיג (חוטי הפלדה או הניילון המחזקים אותו) ניזוקו. זהו סימן אזהרה חמור ביותר. הצמיג יכול להתפוצץ בכל רגע, במיוחד בלחץ אוויר גבוה או במהירות נסיעה. ראיתם בליטה? החליפו את הצמיג מיד!
  • סדקים רבים בדופן הצמיג או בתחתית החריצים: סדקים קטנים יכולים להיות סימן להתיישנות הגומי, כפי שהזכרנו בסעיף הגיל. סדקים עמוקים או רבים מדי מעידים על פגיעה בשלמות החומר ודורשים החלפת צמיגים.
  • פנצ'רים שלא ניתנים לתיקון: רוב הפנצ'רים שנגרמים מחדירת מסמר או בורג במרכז פני הצמיג ניתנים לתיקון מקצועי. אבל פנצ'ר קרוב מדי לדופן, פנצ'ר גדול מדי, או פנצ'רים מרובים באותו צמיג בדרך כלל לא ניתנים לתיקון בטוח ודורשים החלפת צמיגים.
  • שחיקה לא אחידה: אם צד אחד של הצמיג שחוק יותר מהצד השני, או אם יש שחיקה רק במרכז או רק בדפנות – זה סימן לבעיה. הסיבה יכולה להיות לחץ אוויר לא נכון (נמוך מדי או גבוה מדי), כיוון פרונט (Alignment) לקוי, בעיה במתלים או בעיית איזון גלגלים. שחיקה לא אחידה פוגעת באחיזה ועלולה לקצר משמעותית את חיי הצמיג התקינים. גם במקרה של שחיקה לא אחידה חמורה, ייתכן שתצטרכו להחליף צמיגים ולטפל במקביל בבעיה שגרמה לשחיקה הלא אחידה.

4. שינויים בתחושת הנהיגה

לפעמים הגוף שלכם והרכב שלכם ייתנו לכם סימנים לפני שתראו משהו חזותי. שימו לב לשינויים כאלה:

  • רעידות או זעזועים בזמן נסיעה: במיוחד במהירויות מסוימות, רעידות יכולות להעיד על צמיגים לא מאוזנים, שחוקים באופן לא אחיד, או פגומים.
  • משיכה של הרכב הצידה: אם הרכב "מושך" ימינה או שמאלה בזמן נסיעה בקו ישר, זה יכול להיות סימן לבעיה בצמיגים (לחץ אוויר שונה בין צדדים, שחיקה לא אחידה) או בכיוון הפרונט.
  • ירידה באחיזה, במיוחד בגשם: אם פתאום אתם מרגישים שהרכב "צף" או מחליק בקלות רבה יותר על כביש רטוב, זה סימן ברור לירידה ביכולת פינוי המים של החריצים – כלומר, הצמיגים שחוקים.
  • רעש מוגבר מהצמיגים: צמיגים שחוקים או פגומים יכולים להיות רועשים יותר בזמן נסיעה.

אם אתם חווים אחד או יותר מהסימנים הללו, אל תתעלמו! גשו למוסך או למכון צמיגים מומחה לבדיקה. הם יוכלו לקבוע בוודאות האם הגיע הזמן להחלפת צמיגים.

איך לבחור נכון את הצמיגים החדשים?

אחרי שהבנו מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב, הגיע החלק השני והחשוב לא פחות: איך לבחור נכון את הצמיגים החדשים. בחירה נכונה תשפיע לא רק על הבטיחות והביצועים, אלא גם על הנוחות ועל הכיס שלכם בטווח הארוך. הנה הדברים העיקריים שצריך לקחת בחשבון:

1. התאימו את הצמיגים לרכב – גודל הצמיג

הדבר החשוב ביותר והבסיסי ביותר הוא לוודא שגודל הצמיגים החדשים מתאים לרכב שלכם. אסור להתקין צמיגים במידה שונה מזו שהיצרן קבע, אלא אם קיבלתם אישור מיוחד לכך (בדרך כלל לרכבי שטח או שינויים מיוחדים, לא לרכב משפחתי רגיל). מידה לא מתאימה יכולה לפגוע במערכות הרכב (ABS, בקרת יציבות), לשנות את קריאת מהירות הנסיעה בשעון, ולסכן את הבטיחות.

איפה מוצאים את מידת הצמיג המומלצת?

היצרן מציין את מידות הצמיגים המתאימות (ולעיתים גם לחצי האוויר המומלצים) במספר מקומות:

  • על מדבקה בדופן דלת הנהג (הכי נפוץ).
  • במכסה של תא הכפפות.
  • בספר הרכב (Owner's Manual).
  • על דופן הצמיגים הקיימים ברכב (אבל ודאו שהם אכן המידה המומלצת!).

איך מבינים את סימון גודל הצמיג?

על דופן כל צמיג יש סימון כמו לדוגמה: 205/55 R16 91V. מה זה אומר?

  • 205: רוחב הצמיג במילימטרים (בנקודה הרחבה ביותר).
  • 55: יחס הגובה-רוחב (Aspect Ratio). זהו אחוז הגובה של דופן הצמיג מרוחבו. במקרה זה, גובה הדופן הוא 55% מרוחב הצמיג (205 מ"מ). ככל שהמספר נמוך יותר, הדופן נמוכה יותר (צמיג "נמוך פרופיל"), וזה משפיע על נוחות הנסיעה ועל ההיגוי.
  • R: מעיד על מבנה רדיאלי (Radial). כמעט כל צמיגי הרכב המודרניים הם רדיאליים.
  • 16: קוטר החישוק באינצ'ים שעליו מותקן הצמיג. חשוב לוודא שהצמיג מתאים לקוטר החישוק של הרכב.
  • 91: אינדקס עומס (Load Index). מספר זה מציין את כושר העומס המרבי שצמיג יחיד יכול לשאת (בפועל, יש טבלאות הממירות את המספר למשקל בק"ג). חשוב מאוד לא להתקין צמיגים עם אינדקס עומס נמוך יותר מזה שנקבע על ידי יצרן הרכב.
  • V: קוד מהירות (Speed Rating). אות זו מציינת את המהירות המרבית המותרת לצמיג (יש טבלאות הממירות את האותיות למהירות בקמ"ש). V בדרך כלל מתאים למהירות של עד 240 קמ"ש. חשוב מאוד לא להתקין צמיגים עם קוד מהירות נמוך יותר מזה שנקבע על ידי יצרן הרכב.

כשאתם בוחרים צמיגים חדשים, ודאו שכל המספרים והאותיות (למעט אולי אינדקס העומס וקוד המהירות, שבהם מותר לעלות, אבל לא לרדת!) תואמים את ההמלצה של יצרן הרכב.

2. סוג הצמיג

קיימים סוגים שונים של צמיגים, המיועדים לתנאי נהיגה ומזג אוויר שונים. בישראל, בה אין שלג וקרח, סוג הצמיג הנפוץ והמתאים ביותר למרבית כלי הרכב הפרטיים הוא צמיג לכל עונות השנה (All-Season). צמיגים אלו מספקים ביצועים סבירים הן בתנאי יובש והן בתנאי רטיבות, ומתאימים לטווח הטמפרטורות המאפיין את ישראל.

ישנם גם:

  • צמיגי קיץ: מיועדים לביצועים מיטביים בטמפרטורות גבוהות ועל כביש יבש או רטוב קלות. הם מספקים אחיזה טובה יותר ושחיקה נמוכה יותר בקיץ, אך ביצועיהם יורדים משמעותית בטמפרטורות נמוכות מאוד. בישראל ההבדלים ביניהם לבין צמיגי All-Season פחות קריטיים מאשר בארצות קרות.
  • צמיגי חורף: מיועדים במיוחד לשלג, קרח וטמפרטורות נמוכות מאוד (מתחת ל-7 מעלות צלזיוס). הם בעלי תרכובת גומי מיוחדת וחריצים עמוקים ומסועפים יותר לפינוי שלג וקרח. אינם רלוונטיים לנסיעה רגילה בישראל וביצועיהם נפגעים משמעותית בטמפרטורות גבוהות.
  • צמיגי ביצועים (Performance): מיועדים לרכבים ספורטיביים או לנהגים המחפשים אחיזה מרבית ותגובה מהירה בהיגוי, לרוב על חשבון נוחות נסיעה, רעש וחיים ארוכים יותר של הצמיג.

המלצה: עבור רוב הנהגים והרכבים בישראל, צמיגי All-Season הם הבחירה הנכונה והבטוחה. התייעצו עם איש מקצוע לגבי סוג הצמיג המתאים ביותר לרכב ולסגנון הנהיגה שלכם.

3. איכות, יצרן ומחיר

כמו בכל מוצר, גם בתחום הצמיגים יש מגוון רחב של יצרנים ורמות איכות, שמשפיעים כמובן על המחיר. ישנם יצרנים מוכרים ובעלי מוניטין עולמי (נקראים לעיתים צמיגי "פרמיום" או "דרג א'") וישנם יצרנים פחות מוכרים או כאלה הנחשבים "צמיגי תקציב" (Budget Tires).

האם שווה להשקיע בצמיגים יקרים יותר?

ברוב המקרים, התשובה היא כן. צמיגים של יצרנים מוכרים ואיכותיים נוטים לספק:

  • בטיחות טובה יותר: אחיזה מעולה יותר, במיוחד בתנאי רטיבות, ומרחקי בלימה קצרים יותר.
  • חיים ארוכים יותר: תרכובת הגומי שלהם עמידה יותר לשחיקה (בהנחה שהרכב מכוון ומטופל כראוי).
  • נוחות נסיעה טובה יותר: רמת רעש נמוכה יותר ובלימת זעזועים טובה יותר.
  • יעילות בדלק: חלק מהצמיגים האיכותיים יותר מתוכננים גם להפחית את התנגדות הגלגול ובכך לחסוך מעט בדלק.

צמיגי תקציב עשויים להיות זולים יותר בהתחלה, אך לעיתים קרובות הם נשחקים מהר יותר, מספקים אחיזה פחות טובה, במיוחד בתנאים קיצוניים, ועלולים להיות רועשים פחות נוחים. כשמדובר בבטיחות, חיסכון של כמה מאות שקלים עלול להיות יקר מאוד בסופו של דבר.

המלצה: אם התקציב מאפשר, העדיפו יצרנים מוכרים ובעלי מוניטין טוב. קראו ביקורות על דגמי צמיגים ספציפיים המתאימים לרכב שלכם ובחנו את הדירוגים השונים (למשל, דירוג אחיזה בכביש רטוב, דירוג יעילות בדלק ודירוג רעש – אם כי דירוגים רשמיים כמו התווית האירופית אינם חובה בישראל, עדיין אפשר למצוא מידע רב ברשת).

4. התייעצות עם מומחה וקנייה ממקור אמין

לבסוף, אחד הצעדים החכמים ביותר בבחירת צמיגים הוא להתייעץ עם איש מקצוע במכון צמיגים או במוסך אמין. הם יכולים לבחון את הרכב שלכם, את סגנון הנהיגה שלכם, את התקציב שלכם, ולהמליץ לכם על מספר אפשרויות המתאימות ביותר. חשוב לקנות צמיגים ממקום מוכר ואמין שמתמחה בהחלפת צמיגים ומתקין אותם בצורה מקצועית ונכונה, כולל איזון גלגלים.

לאחר החלפת הצמיגים: מה עוד חשוב לדעת?

תהליך החלפת הצמיגים אינו מסתיים בהתקנת הצמיגים החדשים. יש כמה דברים נוספים שכדאי לשים לב אליהם:

  • איזון גלגלים (Wheel Balancing): לאחר התקנת צמיגים חדשים, חובה לבצע איזון גלגלים. איזון מוודא שהמשקל מחולק באופן שווה מסביב לחישוק ולצמיג. איזון לקוי יגרום לרעידות בהגה או ברכב כולו במהירויות מסוימות, ויכול לגרום לשחיקה לא אחידה ומוקדמת של הצמיגים החדשים.
  • כיוון פרונט (Wheel Alignment): אם הצמיגים הישנים שלכם נשחקו באופן לא אחיד, סביר להניח שיש בעיה בכיוון הפרונט של הרכב (הזווית שבה הגלגלים "יושבים" ביחס לכביש ולעצמם). במקרה כזה, מומלץ מאוד לבצע כיוון פרונט לאחר החלפת צמיגים, כדי למנוע שחיקה מהירה ולא אחידה של הצמיגים החדשים ולשפר את יציבות הרכב והיגוי.
  • תקופת "הרצה" קצרה: צמיגים חדשים זקוקים לתקופת הרצה קצרה של כמה מאות קילומטרים. בתקופה זו כדאי לנהוג במתינות יחסית. בתהליך הייצור, על פני הצמיג נשאר לפעמים שכבה דקה של חומר שחרור תבנית, ויכולת האחיזה המלאה של הצמיג תושג רק לאחר שהשכבה הזו נשחקת והצמיג "מתחכך" קצת עם הכביש.
  • בדיקת לחץ אוויר סדירה: זה אולי הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות בעצמכם כדי לשמור על הצמיגים שלכם ולהאריך את חייהם. בדקו את לחץ האוויר בצמיגים (כולל הצמיג הרזרבי!) לפחות פעם בחודש, ורצוי לפני כל נסיעה ארוכה. בדקו את הלחץ כשהצמיגים "קרים" (לאחר נסיעה קצרה מאוד או ללא נסיעה כלל בשעתיים האחרובות). לחץ אוויר נכון משפיע על הבטיחות, נוחות הנסיעה, שחיקת הצמיג וצריכת הדלק. לחץ אוויר נמוך מדי גורם להתחממות יתר, שחיקה בדפנות וסיכון לפנצ'ר. לחץ אוויר גבוה מדי גורם לשחיקה במרכז הצמיג, ירידה בנוחות הנסיעה ופגיעה באחיזה (פחות שטח מגע עם הכביש).
  • סיבוב צמיגים (Tire Rotation): מומלץ לבצע סיבוב של הצמיגים (החלפת מיקומם בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים ולעיתים גם בין ימין לשמאל) לפי המלצת יצרן הרכב (בדרך כלל כל 10,000-15,000 קילומטר). זה עוזר לפזר את השחיקה באופן אחיד יותר בין כל ארבעת הצמיגים ולהאריך את חייהם.

סיכום: צמיגים טובים – נסיעה בטוחה

לסיכום, הבנה של מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון היא ידע חיוני לכל נהג ונהגת. הצמיגים שלכם הם קו ההגנה הראשון (והאחרון) שלכם מפני תאונות הקשורות לאחיזה ובלימה. התעלמות ממצבם עלולה לעלות ביוקר, הרבה יותר מעלות החלפת צמיגים.

זכרו את הסימנים העיקריים לכך שהגיע הזמן להחלפת צמיגים:

  • עומק חריצים נמוך: בדקו עם מטבע 2 ש"ח או סמני השחיקה. אל תחכו לעומק המינימלי החוקי.
  • גיל הצמיג: בדקו את קוד ה-DOT. צמיג מעל 6 שנים דורש בדיקה, ומעל 10 שנים חובה להחליף גם אם נראה טוב.
  • נזקים גלויים: חתכים, סדקים עמוקים, ובליטות (ביצים) על הדופן מחייבים החלפה מיידית.
  • שחיקה לא אחידה: סימן לבעיה הדורשת תיקון (כיוון פרונט, לחץ אוויר) ויתכן שגם החלפת צמיגים.
  • שינויים בתחושת הנהיגה: רעידות, משיכה הצידה, או ירידה באחיזה.

כשאתם עומדים בפני בחירת צמיגים חדשים, ודאו שאתם בוחרים את המידה הנכונה המומלצת על ידי יצרן הרכב, שקלו את סוג הצמיג המתאים לתנאי הנהיגה בישראל (בדרך כלל All-Season), והעדיפו איכות על פני חיסכון זמני. צמיגים מיצרן מוכר יספקו בטיחות, עמידות ונוחות טובות יותר.

הקפידו על בדיקת לחץ אוויר סדירה ובדיקות תקופתיות של הצמיגים שלכם אצל איש מקצוע. השקעה קטנה בבדיקה ובתחזוקה שוטפת יכולה למנוע תקלות יקרות ומסוכנות.

אל תתפשר על הבטיחות שלכם ושל יקיריכם. החלפת צמיגים ברכב במועד ובחירה נכונה שלהם היא אחת הפעולות החשובות ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח נסיעה בטוחה ושקטה בכביש.

"`מתי כדאי להחליף צמיגים ברכב ואיך לבחור נכון?